Mamma mia, here I go again!

Hej kära läsare!

Hoppas att allt är bra med er! Här i Canberra flyter livet på och i helgen turistade jag i Melbourne med praktikanter från andra länders ambassader. Det finns ett väldigt bra nätverk på Facebook som kallas “Little ambassadors in Canberra” där vi praktikanter hittar på saker hela tiden vilket har gjort det enkelt att hitta nya vänner.

Förra helgen hände mycket för ambassadens del och som jag skrev i mitt förra blogginlägg höll vi i en mottagning på residenset för Svenska skolan i Australien och organiserade ett ABBA-event. Jag var med och hjälpte till med båda eventen och det var kul att träffa svenskar från Svenska skolan. ABBA-eventet var även lyckat.

Det är väldigt mycket ABBA i Australien just nu eftersom det i år är 40 år sedan ABBA var på turné här. Förutom ABBA-eventet förra helgen kommer det bl.a. hållas en ABBA-fest där alla ska klä ut sig. Men det kanske mest intressanta för min del är ABBA-festivalen som hålls i en småstad som heter Trundle i maj. I Trundle bor inte ens 1000 personer och festivalen har vuxit som bara den sedan den startade 2011. Förra året var det över 7000 personer som åkte till Trundle för att vara med på festivalen och australierna älskar verkligen ABBA! Jag ska åka dit med ambassadören, hans familjs och ambassadörens assistent och vara där över helgen för att jobba. Förutom ABBA-festivalen kommer ambassaden delta i andra event när vi är där.

Jag håller på med många olika uppgifter just nu och har mycket att göra. Jag håller bl.a. på med rapporter för mänskliga rättigheter i Australien och Papua Nya Guinea. Praktikansökningarna väller även in och jag är delaktig i att välja ut eventuella praktikanter för hösten. 31 mars går ansökningstiden ut.

Förra gången jag bloggade ville jag ha med bilder, men av någon anledning kom de inte med i blogginlägget. Om det är med någon bild denna gången är det på mig och mina kolleger när vi var på vår “planning day” 🙂

Ha det!

 

 

Leave a comment